הכירו את מומחה השיווק מארגנטינה שעוזר ליועצים למלא את היומן שלהם תוך כדי שהוא מטייל מסביב לעולם

מגיפת הקורונה הרסה לא מעט עסקים בישראל ובעולם וגרמה למאות אלפי אנשים לאבד את מקום עבודתם או לסגור את העסק שלהם. אך יש כאלו שהצליחו כנגד כל הסיכויים, דווקא בתקופה השחורה הזאת, להצמיח את העסק שלהם בצורה מאסיבית ביותר...הכירו את חוליאן פודסמסר, מומחה שיווק שמנהל עסק שלם בזמן שהוא מטייל מסביב לעולם. בשנה האחרונה בלבד, חוליאן פודסמסר הצליח לעזור לעשרות יועצים ונותני שירות לקבל פניות חדשות לעסק שלהם ולהגדיל את מחזור ההכנסה שלהם. פגשנו אותו לשיחת זום נוקבת על מנת להבין איך זה אפשרי לנהל עסק מצליח ובו בזמן לטייל מסביב לעולם....

נהנה כל בוקר מנוף אחר כנווד דיגיטלי שפתח סוכנות דיגיטל

 

חוליאן זה שם נורא מעניין, תספר לי קצת עליך, מי אתה ומה אתה עושה?

אני יזם ארגנטינאי שנהנה כל בוקר מנוף אחר כנווד דיגיטלי שפתח סוכנות דיגיטל מצליחה. אני מטייל ביחד עם הבת זוג שלי, וכל זה תוך כדי שאני עוזר ללקוחות שלי להגדיל את ההכנסות בעסק שלהם.

 

וואו זה נשמע מעניין! מה בעצם השירות שלך?

מה שאני עושה [ובתשוקה רבה] זה לעזור ליועצים ונותני שירות לקבל יותר פניות מלקוחות רלוונטים ובכך להגדיל מכירות, הכל בעזרת אסטרטגיות ותהליכי שיווק בהתאמה אישית.

 

ובמה חוליאן פודסמסר שונה מקמפיינרים אחרים?

שונה בכל תכלית העבודה. בוא נעשה סדר, קמפיינר, ברוב המקרים, יתפעל את מערכת פרסום עצמה בפן הטכני, ידע איפה ללחוץ, איך להקים את הקמפיין ובמקרה הכי רחוק יוכל לשחק עם הטירגוט של הקהל ולהתאים אותו לקהל הרלוונטי – זאת אומרת לקמפיינר אתה מגיע כשכבר יש לך את כל התהליך השיווקי בנוי, יש לך אסטרטגיה מוכנה, מודעות כתובות, דף נחיתה, תמונות למודעות ואתה פשוט אומר לו "קח תעלה לי קמפיין", מכאן השם 'קמפיינר'. 

אופן העבודה שלי שונה לגמרי, קודם כל יש קמפיינרים שעובדים איתי ומתפעלים קמפיינים של הלקוחות שלי, אבל אני ממש יושב עם הלקוח ובונה איתו את כל התהליך, מכינים אסטרטגיה נכונה, מפצחים את האווטאר [קהל היעד הרלוונטי] למוצר שלו, מתאימים לו הצעה רלוונטית, מחליטים איזה מסע אנחנו רוצים שיעבור האווטאר עד לשלב הרכישה. בגלל הניסיון והרקע שלי כיועץ עסקי, מה שמאפשר לי להכיר מערכות שונות בעסק חוץ מאת השיווק, אני יודע ללוות את הלקוח בתהליך המדויק בשבילו ובשביל העסק שלו. בנוסף יש אצלי תהליכי ליווי וייעוץ שקשורים לפן השיווקי בעסק חוץ מהקמת הקמפיינים, וזה בגדול ההבדל בין קמפיינר לבין מה שאני עושה.

"הכפלתי את ההכנסות שלי תוך שבועיים" – לקוח של חוליאן פודסמסר מספר

 

 

ספר לי מה בעצם כולל שירות ייעוץ אצלך?

זה תלוי בהתאם ללקוח, אבל בגדול זה לעזור ללקוח לבנות את העסק שלו ולהכין אותו לצורך תהליך השיווק הממומן. אני ממש לוקח יועץ ועוזר לו למקד את העסק שלו, בין אם זה להבין את הבידול, לעזור לו למתג את עצמו, להקים לו מוצרים וחבילות מתאימות, יצירת משפך מתאים, בניית דפי נחיתה, מיילים וכל מה שמסביב כדי שכשנגיע לעשות את הקמפיינים במדיות השונות תהיה לו תשתית מספיק חזקה כדי לשמור על כמה שיותר אנשים מתעניינים בתוך העסק ולשמור אותם לאורך זמן.

 

איך הגעת לעסוק בתחום הזה?

זה מצחיק, כי בעבר לא התחברתי בכלל לתחום השיווק, אם היית שואל אותי אם אי פעם הייתי מגיע לעבוד בזה הייתי אומר לך שממש לא, זה תחום קשוח, כל הזמן משתנה וצריך לעמוד בקצב. אבל כשפתחתי את העסק הראשון שלי, שהיה בתחום הכושר, ואני עשיתי בעצמי את הפרסום ואת השיווק, פתאום התחלתי לראות כמה מדהים העולם הזה והבנתי שאני רוצה לעשות משהו שקשור להרבה תחומים ולא רק למקצוע שלי, אז כמאמן, נהפכתי להיות יועץ עסקי באחת החברות המובילות בארץ ושם למדתי פשוט כל כך הרבה דברים שעזרו לי להביא את הלקוחות שליוויתי לתוצאות מדהימות, ברמה שבשיא הסגר הראשון של הקורונה הכפלנו אצל אחד הלקוחות את מחזור ההכנסות פי 5, זה היה מדהים! תוך כדי התחלתי לחקור יותר את עולם השיווק הממומן, היה לי את הרקע של הכתיבה השיווקית ובניית דפי נחיתה, אבל העולם של הקמפיינים היה חדש לי לגמרי וככה התקדמתי לאט לאט עד שהחלטתי פשוט לצאת שוב לדרך עצמאית ולהתמקד במחלקה ספציפית בעסק, שזה השיווק, ולעזור לבעלי עסקים לשפר תוצאות בשיווק שלהם. עם הזמן שמתי לב שאני ממש טוב בזה וזה בא לי ממש בקלות, אני ממש מתחבר לעניין הזה שכל הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, לקרוא את הנתונים, להבין איפה ה'מחסום' במשפך ולחשוב איך "לפרוץ" אותו, וכשזה קורה זאת אקסטזה מטורפת לראות את התוצאות. חוץ מזה שזה נותן לי סיפוק ענק לעזור לאנשים אחרים להגדיל את ההכנסות שלהם בעסק וככה להמשיך לספק את השירות שהם אוהבים וזה מאפשר לי לעבוד מכל מקום, וכך אני מטייל בעולם תוך כדי שזה משהו שאני מאוד אוהב לעשות.

"כשאני נותן לחוליאן להוביל פרוייקט , אני יודע שהוא יקח את הפרוייקט מההתחלה ועד הסוף, במהירות ומקצועיות ובלי לוותר על איכות…אני פשוט יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות"

 

חוליאן יש היום ברשת כל כך הרבה מידע על עולם השיווק והקמפיינים, למה שלא יפרסמו לבד?

הם יכולים, ועובדה שיש כאלה. אבל, צריך להבין דבר אחד, אתה כבעל עסק, מומחה בתחום שלך ואתה יודע להביא את הלקוחות שלך לתוצאות בתחום שלך, וכל זמן שאתה משקיע בלעשות דברים אחרים אתה עוצר את עצמך מלשפר את המומחיות שלך. כמו שאמרתי מקודם, תחום השיווק זה תחום שכל הזמן צריך להיות בערנות לכל שינוי שקורה, והשינויים הם ממש יום יומיים, שים לב, כמה פעמים שמענו שפייסבוק שינתה את האלגוריתם שלה, או שגוגל עדכנה את המדיניות, לבעל עסק שלא מגיע מהתחום, לשבת עכשיו ולהתחיל ללמוד את השינויים האלה כל פעם, זה פשוט בזבוז זמן טוטאלי, כמו שלא היית מנסה לעשות לעצמך ניתוח לב או ללמוד איך לתקן את החשמל בבית אלא היית פשוט הולך לרופא או לחשמלאי כדי שיעשו את זה עבורך, כי הם מומחים בזה, ככה זה בשיווק, תיתן למישהו אחר שיעשה את זה עבורך, בזמן הזה שהם עושים את זה, מתפנה לך מקום להכניס עוד לקוחות ולספק להם שירות. 

"חוליאן פודסמסר הוא מקצוען, מבין שיווק, יורד לפרטים הקטנים, למד את הארגון שלנו, בנה עבורנו תשתית שיווקית שמשמשת אותנו עד היום"

 

 

אמרת שאתה מתעסק עם יועצים בעיקר, יש סיבה מיוחדת לזה?

הלקוחות שאני עובד איתם הם יועצים ונותני שירות, אנשים שהמומחיות שלהם זה המוצר. כשאתה בא למכור מוצר פיזי, לדוגמא טלפון, אתה מראה תמונה שלו, מספר על המפרט הטכני, באיזה צבעים אתה יכול לבחור, מה המחיר וזהו בגדול, הלקוח יחליט אם לקנות אותו ממך או לא, או שיחליט בכלל לקנות דגם אחר, רוב המשחק השיווקי פה זה בכמות הפעמים שהלקוח נחשף למודעה וכמה רצון יש לו לקנות דווקא את הטלפון הספציפי הזה. אבל כשאתה מוכר את עצמך, את התהליך שאתה מעביר את הלקוח כדי שיגיע לתוצאה מסויימת, לדוגמא יועץ פיננסי שמלווה משפחות לרווחה כלכלית, אז אתה ממש צריך לספר ללקוח את התועלות, להבין את הכאב שלו, להסביר לו למה דווקא אתה יותר טוב ממומחה אחר בתחום שלך, ממש להראות בתהליך עצמו את החוזקות שלך, החולשות שלך, לסנן את האנשים שאתה לא רוצה לעבוד איתם, כל התהליך הזה הוא הרבה יותר מורכב ולכן לרוב היועצים או נותני השירות קשה להביא לקוחות כי הם פשוט לא מסבירים את השירות שלהם בצורה הנכונה, הם רק אומרים מה 'המקצוע' שלהם ואני עוזר להם לתקן את זה.

"אין ספק שהתוצאות מדברות בעד עצמן …למי שעדיין לא מכיר את חוליאן פודסמסר… יש לכם הזדמנות לקבל עזרה מבחור שיודע דבר או שניים על אסטרטגיה שיווקית (בלשון המעטה)"

ואתה באמת מצליח לייצר תוצאות?

חד משמעית, ואין סיבה שזה לא יצליח. תבין משהו פשוט, היום בעולם אנשים קונים את מה שאתה מוכר, ואם אתה יודע למכור טוב, אז קונים הרבה, זו נוסחה פשוטה.

אני חושב ש99% מהיועצים או נותני השירות הם כאלה, לכן ברגע שהצלחת להבין למה הלקוח שלך קונה את השירות שאתה מציע [והוא הבין את הערך מוסף הענק שהוא מקבל] כל מה שנשאר לך לעשות זה לגרום לו להבין למה הוא רוצה לקנות את זה אצלך וזהו, אין סיבה שזה לא יצליח להביא תוצאות ללקוח.

כמובן שאין מושלם ולפעמים זה לא עובד על הפעם הראשונה שמתחילים את הקמפיין וזה דורש לפעמים לעצור ולחשב מסלול מחדש, אבל בסוף התוצאות תמיד מגיעות.

"חוליאן פודסמסר מקצועי מאוד!… התחלנו לעבוד ביחד ומאז שעלה הקמפיין שהוא הכין לי התוצאות לא איחרו להגיע"

 

ספר לי נניח על מקרה שלא עבד

אני דווקא זוכר אחד ממש טוב, זה היה ממש בתחילת הדרך שלי כשעוד לא ממש מיקדתי את הקהל שאני רוצה לעבוד איתו ואז הייתי עושה קמפיינים באופן כללי, זה מקרה שממש שינה לי את כל מהות העסק, ובגללו החלטתי להפסיק לעבוד עם מוצרים פיזיים, לפחות לבנתיים. זה היה יהלומן שמכר תכשיטים בהתאמה אישית, והמוצר שקידמנו היה טבעות נישואין, עכשיו עזוב שזה היה בשלבים הראשונים של הקורונה, שממש היה אסור להתקהל ובטח לא היה אפשרי לעשות חתונות, אבל הוא אמר לי שאנשים עדיין קונים ממנו, בדיעבד הבנתי שהוא פשוט עשה בעבר כמה שיתופי פעולה עם מנהלי קהילות רק באותה תקופה זה התחיל להניב לו פירות. בכל מקרה ממש ישבתי במשך ימים והכנתי את כל המשפך, דפי נחיתה, מודעות, גרפיקה, ישבנו ופיצחנו את האוואטר שלו וגם זיהיתי המון "חורים" בתוך העסק שלו, כמו סטירות במסרים שלו באתר ובפרסומים ברשתות. בקיצור, הרצנו את הקמפיין במשך חודש שלם ולא הצלחנו להביא מכירה אחת, הוא קיבל משהו ממש עלוב כמו 3 או 4 לידים בכל התקופה הזאת, שאם היינו סוגרים מכירה אחת זה היה מדהים כי התכשיטים היו במחירים גבוהים, וכמובן שישבתי וביצעתי אופטימיזציה ותיקנתי ושיפרתי, אבל זה בסוף לא שינה את העובדה שלא היו מכירות. יכול להיות שאם היינו ממשיכים יותר זה היה עובד והיינו מביאים מכירות, בכל מקרה, המקרה הזה לימד אותי המון ומאז אני כבר לא עובד עם מוצרים פיזיים ואני מתמקד ביועצים ונותני שירות, ולא קרה לי מאז אפילו פעם אחת שלא הצלחתי להביא ללקוחות שלי תוצאות כבר על השבוע, גג שבועיים הראשונים מהרגע שהקמפיינים באוויר.

האם תמיד ניתן להפסיק את השירות או שיש התחייבות לתקופה

ברור, אני לא מחזיק אף אחד שלא רוצה לעבוד איתי. אבל כן יש מינימום זמן שאני מבקש מהלקוחות להישאר כדי שיראו תוצאות טובות, שזה לפחות 3 חודשים, למרות שכבר מקבלים תוצאות על ההתחלה, אבל אם מישהו מראש מגיע לחודש אחד אני פשוט לא מתחיל לעבוד איתו. צריך לקחת בחשבון שעבודת ההכנה, שהיא הכי חשובה, לוקחת לפחות שבועיים במידה והמשפך עצמו הוא ממש אבל ממש בסיסי.

ספר לי על התהליך מרגע שמשאירים פרטים עד שסוגרים עסקה

התהליך מחולק לכמה שלבים:

  • חקירה
  • תכנון
  • בניה
  • הקמה 
  • ניהול

בתהליך החקירה אנחנו (אני והצוות שלי) לומדים את הלקוח, משיחות איתו וגם ממסמכים שאני מבקש ממנו שימלא וישלח אלי. שם אנחנו ממש לומדים את העסק, את השירותים שהוא מציע, לקוחות עבר שלו, מתחרים בתחום, רואים מה קיים אצלו במדיות החברתיות ועוד כמה דברים נוספים.

בשלב התכנון, אנחנו יושבים וממש מכינים את כל האסטרטגיה, שלב שלב מה הולך להיות, למי נפרסם, מה נפרסם, מה יהיה המסר שאנחנו רוצים להעביר. ברגע שזה מוכן אני מציג את זה ללקוח ומסביר לו בפגישה אחד על אחד את כל השלבים. בפגישה אנחנו גם סוגרים על חומרים שצריך להכין, מהצד שלנו ומהצד שלו, לפעמים הלקוח צריך להכין וידאו או לשלוח תמונות או אפילו לעשות מדריך דיגיטלי, הכל בהתאם לאסטרטגיה שבחרנו. בסוף הפגישה אנחנו גם סוגרים את תקציב פרסום ומציבים יעדים. 

ברגע שהלקוח אישר וסיימנו את הפגישה מתחיל תהליך הבניה, שזה להקים את החשבונות פרסום במדיות השונות, יצירת התוכן למודעות ודפי הנחיתה, יצירת גרפיקה ואיסוף חומרים מהלקוח.

ברגע שיש אצלנו הכל, הכל מוכן והלקוח סיפק את כל החומרים שביקשנו, אנחנו מקימים את הקמפיין ומעלים אותו לאוויר.

מהרגע שהקמפיין באוויר, הלקוח מקבל עדכון על בסיס יומי עם כל הנתונים הרלוונטים מהקמפיינים, ואני או אחד מהצוות שלי שמנהל את התיק של אותו לקוח, נפגש איתו פעם בשבוע כדי לעבור על היעדים ולקבל פידבקים מהלקוח על הלידים שמגיעים אליו. בסוף הפגישה אנחנו יוצאים עם משימות לשבוע הקרוב במטרה להמשיך לשפר את הקמפיין כדי להצליח להביא את העלויות הנמוכות ביותר שאנחנו יכולים.

חוליאן פודסמסר מספק שירות ללקוחות בלי שום קשר להפרשי השעות בין המדינות.

חוליאן תודה רבה לך!, תוכל לתת טיפ לסיום למי שרוצה לעשות שיווק דיגיטלי ומתלבט?

בטח, בשמחה אפילו! 

כל מי שעד עכשיו לא עשה פרסום ממומן ומתלבט אז פשוט תעשו, תשימו בהתחלה סכום נמוך יחסית ותתנו לקמפיין לרוץ. עכשיו, הכי חשוב זה שלא תעצרו את הקמפיין אחרי כמה ימים, תתנו לו לרוץ!, לאלגוריתם לוקח זמן עד שהוא מכיר את הקהל שרלוונטי עבורכם, בטח עוד אם אתם שמים סכום נמוך והמודעה שלכם נחשפת לכמות ממש נמוכה של אנשים. אם אתם עד עכשיו עושים רק אורגני וסומכים רק על זה אתם מבזבזים זמן יקר, תשלבו פשוט גם וגם. בזמן שאתם מטפחים את האורגני, תתנו לקמפיין להביא לכם קהל חדש שלא מכיר אתכם.

חוליאן פודסמסר ובת זוגו באחד היעדים שלהם מסביב לעולם

זה נשמע מדהים, אבל…אתה במדינה אחרת, אז איך יוצרים איתך קשר?

בעידן של היום,  אין שום בעיה, אפשר ליצור איתי קשר בכל אחת מהדרכים הבאות:

וואטסאפ – https://wa.me/message/AEZWZP27JFGAI1

פייסבוק אישי: https://www.facebook.com/julianpodzamczer/

האנסטגרם שלי: https://www.instagram.com/julianpmarketing/

פייסבוק עסקי: https://www.facebook.com/JulianPMarketing