התוכנית לשיקום כלכלי: מיזם חדשני המציע פיתרון אולטימטיבי עבור שכירים ובעלי עסקים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה

התפשטות נגיף הקורונה הביאה עמה בהפתעה אי וודאות כלכלית שלא פסחה על אף בית עסק או תחום עיסוק. בניגוד לעסקים הגדולים שמחזיקים עתודות כלכליות המאפשרות להם "להשאיר את הראש מעל המים" גם בימים אלו, עסקים קטנים ובינוניים רבים נמצאים כעת בסכנת הישרדות ממשית. בנוסף, גם אנשים פרטיים העובדים כשכירים נפגעו מהמצב והגיעו למצב כלכלי רע מאוד בעקבות חופשות מאולצות מהעבודה וכו'. בדיוק לצורך הזה הוקמה "התוכנית לשיקום כלכלי".

אסף יגיל
אסף יגיל – יוזם התוכנית לשיקום כלכלי

הכירו את אסף יגיל, משקם כלכלי ויזם מבריק שהצליח לאגד שורה של עורכי דין, כלכלנים, רואי חשבון ומשפטנים לכדי גוף אחד גדול ובעל כוח שכל מטרתו היא מתן סיוע אמיתי לשכירים ולבעלי עסקים שנפגעו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. מדובר בתהליך שלא נראה כמותו עד כה בישראל, בטח שלא בהיקף כה גדול של נפשות פועלות. יצאנו לפגוש את אסף על מנת שיסביר לנו מה הוא בדיוק מציע בתוכנית לשיקום כלכלי, ולמי היא בדיוק מתאימה.


אז ספר לי אסף מה בעצם השירות שאתם מציעים לאותם שכירים ובעלי עסקים?

"ובכן, אנחנו מציעים פתרון אחד מקיף למגוון בעיות או קשיים כלכליים – לפרטי וגם לעסקים. חשוב שידעו שהבעיה שלהם, היא בראש ובראשונה בעיה כלכלית ולא בהכרח בעיה משפטית. אנשים רבים מחפשים לפנות להליך פשיטת רגל או כפי שהוא מכונה היום "הליך חדלות פירעון", אולם הדבר הנכון שעליהם לעשות הוא לבחון באם הם יכולים לפתור את העניין שלהם בדרך של הסדר.

ישנם שלושה סוגים של לקוחות שהסתבכו או שעומדים להסתבך, אלו הם הלקוחות:

  • לקוח שמייצר כסף\הכנסה, אולם גובה ההוצאות עולה על גובה ההכנסות. הפתרון המוצע בעניינו: הסדר כספי מול הגורם או הגורמים שלהם חייבים כספים (בנקים, מוסדות, רשויות או בעלי עסקים).
  • לקוח ללא הכנסה, אולם עם נכס כלשהו (דירה, חנות, מניות….).
    הפתרון המוצע בעניינו: מציאת הלוואה בבנק של הלקוח, בבנק אחר או אצל גוף פננסי חיצוני.
  • לקוח ללא הכנסה וללא נכס.
    הפתרון המוצע בעניינו: פניה להליך של חדלות פירעון.

המסקנה כאן היא אחת: משקם כלכלי עדיף על עו"ד!

 


במה ההלוואות שלכם שונות מהלוואות של בנק רגיל?

איננו עוסקים במתן הלוואות. אם נודה על האמת, יכול מאוד להיות שהלוואה היא איננה הפתרון בעבור הלקוח. לעיתים, הלוואה עלולה לסבך את הלקוח מעבר לתסבוכת שהוא מצוי בה. כפי שהסברתי קודם, ישנו תרחיש שכן תזדקק להלוואה, יש תרחיש שתזדקק למשכנתא או להליך של חדלות פירעון.

בטרם יחליט הלקוח באיזה נתיב לבחור, עליו להכין תעודת זהות בנקאית או בשפת הבנק "תעודת סולבנטיות". מדובר במסמך החתום בידי גוף כלכלי מוכר, שהוא בבחינת תסקיר המקפל בתוכו את כל התוכן המהותי אודות הלקוח. הרעיון שעומד מאחורי תעודת הזהות הבנקאית הינו ניתוח מקיף ודקדקני אודות מצבו הפיננסי של מבקש השירות. 

הניתוח כולל כניסה למאגרים ממשלתיים ומכיל את כלל הכנסותיו מעיסוק (עבודה) ושלא מעיסוק (קצבאות ביטוח לאומי כולי..), אל מול: 

  • מכלול הוצאותיו הכלליות והאישיות של הנבדק: הוצאות המשפחה, כלכלה, רכב דלק, ביטוח, ילדים וכיוצא בזה.
  • סך חובותיו והתחייבויותיו (תיקי הוצל"פ אם יש, דו"ח נתוני אשראי).
  • סך זכויותיו ונכסיו (דירה, רכב, פיקדונות, ניירות ערך).כך, לאחר עריכת מאזן שבין הזיכויים והחיובים של הלקוח – באופן אישי וכ-"תא משפחתי" מופק ללקוח תסקיר ממצא המשקף את מצבו האמיתי של המבקש הנבדק ומופקת לו תוצאה ומסקנה – באיזה אפיק עליו לבחור.נניח שנמצא כי יש למצות הליך של הלוואה בבנק. אנחנו נערוך שימוש בתעודת הזהות הבנקאית, נגיש אותה כבקשה למתן הלוואה לבנק הכוללת לוח סילוקין ואת תכנית ההלוואה המתאימה ביותר ללקוח לצורך העברת הזמנים הקשים שבו הוא שרוי. שימוש בכלים פיננסים המוכרים לבנק, בשפה כלכלית שהבנק מבין ומכיר, מאפשרת להקטין את הסיכונים של הבנק מול הלקוח. להגדיל את סיכויי ההלוואה, היקף ההלוואה ושיעור הריבית בצידה.

יש לזכור שתכנית טובה פירושה:

  • הלוואה גדולה יותר 
  • ריבית נמוכה יותר 
  • סיכויים גדולים לקבל אותה.

     


וואו, נשמע שמדובר במשהו גדול שלא נראה כמותו בארץ! איך הגעת בכלל למצב שחשבת על מיזם כזה?

התקופה המשוגעת שנכנסנו אליה, שכוללת כאמור חוסר ודאות, היא שהביאה אותי לחשוב על מיזם שכזה. ישנם רואי חשבון וכלכלנים רבים שפשוט לא יצאו מהבית. מצד אחד יש להם ניסיון רב שכדאי לנצלו, מנגד – הם חששו מהמגיפה המתפרצת. בתוך כל זאת, ומטבע הדברים, משפחות רבות נקלעו לקשיים כלכליים ובעלי עסקים נקלעו לקשיי נזילות. עסקים טובים פשוט קרסו כתוצאה מההגבלות שהוטלו.


ולמה שלא ינסו לבד ללכת ליועץ כלשהו לכלכלת המשפחה שיעזור עם החובות?

הסיבה לכך פשוטה, אצלנו הם יקבלו את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת. אנחנו חברנו למספר רב של כלכלנים, רואי חשבון, עורכי דין ומשפטנים המתמחים בתחום והכשרנו אותם כ"משקמים כלכליים".

"חכמת ההמונים" היא הפתרון לעניין. כאשר אדם מגיע עם בעיה הוא איננו יודע בהכרח מה הפתרון ועלול לחטוא ולפנות להליכי פשיטת רגל, בשעה שניתן למצוא לו פתרון יעיל ויצירתי.

בנוסף, חברות ל"חיטוב כלכלי" ויועצים לכלכלת המשפחה דורשים סכומי כסף לא מבוטלים בעבור עריכת תכנית שכזו כאשר אצלנו התכנית היא תכנית ממוכנת שעלותה הינה "דמי השתתפות" בלבד.

 


הבנתי אותך, ומה בעצם כלול בתוכנית שלך?

ישנן קשת רחבה של בעיות שלקוח נדרש להן, התוכנית לשיקום כלכלי תתאים לכולן ותפיק בסופה תוצאה ממוספרת ואליה תתלווה בקשה: 

  • בקשת הלוואה פרטית
  • בקשת הלוואה עסקית
  • בקשת הלוואה בערבות המדינה 
  • הסדר חובות מול בנקים או נושים
  • בקשות לפשיטת רגל
  • טיפול בתיקי הוצאה לפועל ו\או המרכז לגביית קנסות 
  • מחיקה\תיקון BDI שלילי
  • איתור כספים אבודים
  • טיפול במחיקת הגבלה בבנק ישראל ועוד…


ולמי התוכנית מתאימה בדיוק?

התכנית מתאימה לכל מי שהבנק דוחק בו למצוא הסדר, למי שנפתחו תיקים נגדו בהוצאה לפועל ו\או במרכז לגביית קנסות, למי שהגבילו לו את רישיון הנהיגה, למי שחשבון הבנק שלו מוגבל או מעוקל, לבעלי קצבאות, לבעלי נכות ולעוד לקשת רחבה של תחומים.

 


ספר לי על התהליך עצמו?

התהליך הוא סופר מהיר. בתוך 72 שעות נערכת לך תכנית ומופקת בעבורך תעודת הזהות הבנקאית. לאחר מכן, היא מוגשת ללקוח ומתואמת לו שיחה עם משקם כלכלי שמכריע – מהו ההליך שיש לנקוט בו. אם לדוגמה נראה כי כלו כל הקיצים ומצבו של הלקוח דורש ממנו לפנות להליכי פשיטת רגל (חדלות פירעון), יופנה התיק לעורך דין מטעמנו ותיערך לו בקשה לפשיטת רגל. במקרה שכזה, היות והלקוח כבר נשא בדמי ההשתתפות של התוכנית לשיקום כלכלי, הוא לא ידרש לשלם סכומי עתק לצורך ההליך (15-25 אלף שקלים ולעיתים אף יותר) אלא נפעל בעבורו בהליך המדורג והלקוח יצטווה לשלם אגרת השגחה והגשה בלבד.

תוך 14 יום לערך, יבוטלו ללקוח כלל העיקולים בבנק והוא יוכל להחזיק ברישיון נהיגה. בקשה למתן צו לפתיחת הליכים בבית המשפט תוגש מידית.

כך הדבר גם בנוגע לבקשת הלוואה. לאחר הפקת תעודת הזהות הבנקאית ופרסום התוכנית לשיקום כלכלי בעניינו של הלקוח, תערך לו בקשה למתן הלוואה בבנק וזאת בתוספת דמי השגחה מינימאליים וללא דרישה לחיוב באחוזים משיעור ההלוואה שיתקבל אצל הלקוח, כפי שנוהגים יועצים רבים. 


מול אילו גופים אתם פועלים?

אנו עובדים מול גופים בנקאים, רשויות ומוסדות ומחוברים באופן מקוון לכל מערכות המידע כגון: חברות ביטוח, חברות השקעות, ההוצאה לפועל, בתי המשפט וכיוצ"ב.

 


נשמע ממש מבטיח אך האם אתם באמת מביאים את האדם לתוצאות?

אנו מתחייבים על 100% תוצאה. במידה ולא השגנו ללקוח תכנית שמשקפת את מצבו האמיתי – כספו יושב לו.

 


ספר לי על התהליך מרגע שמשאירים פרטים באתר ועד שסוגרים?

קרן מחקרים משפטיים מפעילה תוכניות ממוכנות-מקוונות בתחומים הפיננסים והשיקום הכלכלי. לצורך מכירת שירותי הטפסים המקוונים, הוקם מערך טלפוני שמביא מענה לאותם לקוחות מתעניינים הנזקקים בין הנשאר להלוואה, להסדר או לשיקום כלכלי. תהליך בדיקת הזכאות לתוכנית הינו מהיר וללא עלות.

לאחר שאלון קצר וללא התחייבות, מבררת המערכת אם הלקוח המבקש עומד בקריטריונים של התוכנית. 

לאחר תשלום אגרת ההשתתפות, מופנה הלקוח למשקם כלכלי שעובר עם הלקוח על מספר שאלות שמסונכרנות באמצעות תוכנה אוטומטית לכל מערכות המידע לצורך בחינת כל התנאים והקריטוריונים – של הבנקים! ההוצאה לפועל! BDI! חברות הלוואות! הוצאה לפועל ! המרכז לגביית קנסות וכיוצ"ב. ככה אנחנו מצליחים (לדוגמה) להגדיל את הסיכויים לקבל הלוואה ב-135 אחוז! התוכנית היא למעשה אבן הפינה לפתרון הבעיות. 

אסף לסיום יש לך איזשהו טיפ לתת לקוראים שלנו?

הטיפ הטוב ביותר הוא שלא כדאי להזניח בעיות כלכליות, כך הן רק גדלות ומסתבכות. הפתרון שלכם הוא בראש ובראשונה כלכלי!
ברומא תהיה רומאי – דבר שם איטלקית.
בבית המשפט – דבר משפטית.
ובהסתבכות כספית – תדבר כלכלית.

 

אסף איך הקוראים שלנו יכולים לפנות אליכם לצורך בדיקת התאמה לשירות?

פשוט מאוד, הם נכנסים לאתר שלנו, קוראים עוד על השירות ושם הם משאירים פרטים.

 

אסף תודה רבה לך על הראיון והזמן שהשקעת, מרגיש לי שאנחנו עוד הולכים לשמוע על המיזם הזה עוד שנים רבות!